Warszawa /
mazowieckie
Stacja II linii metra - Ulrychów Warszawa
0
Głosów
Inwestor
Miasto Stołeczne Warszawa
Wykonawca
-
Projektant
AMC - Andrzej M. Chołdzyński Sp. z o.o. Sp k. Warszawa
Stacja metra ULRYCHÓW (C5) odcinka zachodniego II linii metra w Warszawie składa się: z dwukondygnacyjnego podziemnego korpusu mieszczącego peron pasażerski (poziom −2), hale odpraw i pomieszczenia techniczne (poziom −1), z przejść podziemnych połączonych z korpusem w rejonie głowic wschodniej i zachodniej (poziom −1), z obiektów naziemnych: wejść/wyjść do metra i elementów infrastrukturalnych, w tym czerpni-wyrzutni powietrza.
Zaprojektowano dwa zadaszone wejścia do stacji w głowicy wschodniej i jedno zadaszone wejście w zachodniej. W środkowej części stacji na poziomie −1 usytuowano pomieszczenia techniczne. Ruch pasażerów z hal odpraw na poziom peronu odbywa się poprzez dwa biegi schodów ruchomych oraz schody stałe. Komunikację pionową zapewniają dwie windy. W każdej z głowic stacji stworzono megalampion strukturalny łączący funkcjonalnie i wizualnie parę schodów ruchomych i schody stałe. Ustrój akustyczny w formie kasetonów w układzie ortogonalnym rozpostarty jest pod stropem nad halą peronową na poziomie −2. Ściany zatorowe pokryte są przez rytm łukowato wygiętych paneli z perforowanej blachy z miedzi patynowanej, z wewnętrzną warstwą dźwiękochłonną. Zastosowano naturalne materiały architektoniczne o długim okresie trwałości, posadzki kamienne i lastrykowe, wielobarwne mozaiki w okolicach schodów, stal werniksowaną, szkło białe odżelazione, panele stalowe wypełnione ceramiką, tynk akustyczny. Obiekty naziemne zaprojektowano w konstrukcji stalowej szkieletowej z przeszkleniami szedowymi, w rytmie industrialnym. Wykonano szczegółową pracę studialną układów chromatyczno-materiałowych i światła w obszarze całej stacji, jej części podziemnej i nad ziemnej. Cały obiekt stacji został przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi
Zaprojektowano dwa zadaszone wejścia do stacji w głowicy wschodniej i jedno zadaszone wejście w zachodniej. W środkowej części stacji na poziomie −1 usytuowano pomieszczenia techniczne. Ruch pasażerów z hal odpraw na poziom peronu odbywa się poprzez dwa biegi schodów ruchomych oraz schody stałe. Komunikację pionową zapewniają dwie windy. W każdej z głowic stacji stworzono megalampion strukturalny łączący funkcjonalnie i wizualnie parę schodów ruchomych i schody stałe. Ustrój akustyczny w formie kasetonów w układzie ortogonalnym rozpostarty jest pod stropem nad halą peronową na poziomie −2. Ściany zatorowe pokryte są przez rytm łukowato wygiętych paneli z perforowanej blachy z miedzi patynowanej, z wewnętrzną warstwą dźwiękochłonną. Zastosowano naturalne materiały architektoniczne o długim okresie trwałości, posadzki kamienne i lastrykowe, wielobarwne mozaiki w okolicach schodów, stal werniksowaną, szkło białe odżelazione, panele stalowe wypełnione ceramiką, tynk akustyczny. Obiekty naziemne zaprojektowano w konstrukcji stalowej szkieletowej z przeszkleniami szedowymi, w rytmie industrialnym. Wykonano szczegółową pracę studialną układów chromatyczno-materiałowych i światła w obszarze całej stacji, jej części podziemnej i nad ziemnej. Cały obiekt stacji został przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi
52.232511052896, 21.02834969759