Jagodnik /
warmińsko-mazurskie
Most w ciągu drogi powiatowej nr 1131N w miejscowości Jagodnik


0
Głosów
Inwestor
Zarząd Dróg Powiatowych w Pasłęku
Wykonawca
Firma Budowlano - Drogowa MTM S.A. Gdynia
Projektant
ARKOBI Maciej Malinowski Sopot
Most zlokalizowany jest nad jarem leśnym i ciekiem wodnym (rzeka Kumiela), w km 3+800 drogi powiatowej nr 1131N Elbląg – Jagodnik – Ogrodniki – Zajączkowo. Konstrukcję nośną stanowi żelbetowy ustrój monolityczny, łukowo-ramowy, 3 przęsłowy. Przęsła skrajne stanowią ustroje belkowo-płytowe, natomiast przęsło środkowe to łuk z jazdą górą.
Przekrój poprzeczny ustroju przęseł skrajnych tworzą 4 belki monolitycznie połączone z płytą. Belki podłużne o szerokości 0,25m i wysokości – licząc do spodu płyty pomostu – 0,50m, rozmieszczone są w rozstawie 1,15-1,18m. Grubość płyty pomostu oszacowano na 0,20-0,22m. Ustrój nośny przęseł skrajnych połączony jest monolitycznie z betonowymi, masywnymi ścianami stanowiącymi przyczółki ze skrzydłami równoległymi do osi podłużnej obiektu.
Konstrukcję pomostu przęsła środkowego stanowi płyta żelbetowa, monolitycznie połączona z żelbetowymi tarczami wspartymi na płytowym łuku.
Zakres przebudowy obiektu obejmował:
- wzmocnienie płyty pomostu w celu zwiększenia nośności obiektu do klasy C wg PN-85/S-10030 poprzez nabudowanie istniejącej płyty pomostu nową warstwą zespoloną z istniejącą konstrukcją,
- przeprowadzenie renowacji konstrukcji betonowej ustroju niosącego na dostępnych powierzchniach – oczyszczenie konstrukcji poprzez piaskowanie, wykonanie niezbędnych iniekcji rys odsłoniętych w czasie prowadzenia robót, reprofilacja ubytków betonu i zabezpieczenie
antykorozyjne odsłoniętego zbrojenia, wykonanie powierzchniowego zabezpieczenia antykorozyjnego dostępnych powierzchni ustroju,
- wykonanie nowych elementów wyposażenia: sączków odwaniających, izolacji, nawierzchni, kap chodnikowych, bariero-poręczy energochłonnych,
- wzmocnienie brzegów koryta cieku wodnego i skarp w sąsiedztwie obiektu,
- dostosowanie dojazdów do szerokości jedni na obiekcie – przeprowadzenie nadbudowy konstrukcji ścian żwirowych w celu właściwego połączenia konstrukcji dojazdów z obiektem oraz przebudowa płyt przejściowych,
- ukształtowanie profilu drogowego w celu właściwego odprowadzenia wód opadowych,
- wykonanie ścieków odwadniających jezdnie dojazdów oraz sprowadzenie koryt odwadniających na skarpach,
- wykonanie prac końcowych:
- montażem schodów rewizyjnych oraz obsianie skarp trawą,
- montaż punktów geodezyjnych (reperów) na obiekcie.
Przekrój poprzeczny ustroju przęseł skrajnych tworzą 4 belki monolitycznie połączone z płytą. Belki podłużne o szerokości 0,25m i wysokości – licząc do spodu płyty pomostu – 0,50m, rozmieszczone są w rozstawie 1,15-1,18m. Grubość płyty pomostu oszacowano na 0,20-0,22m. Ustrój nośny przęseł skrajnych połączony jest monolitycznie z betonowymi, masywnymi ścianami stanowiącymi przyczółki ze skrzydłami równoległymi do osi podłużnej obiektu.
Konstrukcję pomostu przęsła środkowego stanowi płyta żelbetowa, monolitycznie połączona z żelbetowymi tarczami wspartymi na płytowym łuku.
Zakres przebudowy obiektu obejmował:
- wzmocnienie płyty pomostu w celu zwiększenia nośności obiektu do klasy C wg PN-85/S-10030 poprzez nabudowanie istniejącej płyty pomostu nową warstwą zespoloną z istniejącą konstrukcją,
- przeprowadzenie renowacji konstrukcji betonowej ustroju niosącego na dostępnych powierzchniach – oczyszczenie konstrukcji poprzez piaskowanie, wykonanie niezbędnych iniekcji rys odsłoniętych w czasie prowadzenia robót, reprofilacja ubytków betonu i zabezpieczenie
antykorozyjne odsłoniętego zbrojenia, wykonanie powierzchniowego zabezpieczenia antykorozyjnego dostępnych powierzchni ustroju,
- wykonanie nowych elementów wyposażenia: sączków odwaniających, izolacji, nawierzchni, kap chodnikowych, bariero-poręczy energochłonnych,
- wzmocnienie brzegów koryta cieku wodnego i skarp w sąsiedztwie obiektu,
- dostosowanie dojazdów do szerokości jedni na obiekcie – przeprowadzenie nadbudowy konstrukcji ścian żwirowych w celu właściwego połączenia konstrukcji dojazdów z obiektem oraz przebudowa płyt przejściowych,
- ukształtowanie profilu drogowego w celu właściwego odprowadzenia wód opadowych,
- wykonanie ścieków odwadniających jezdnie dojazdów oraz sprowadzenie koryt odwadniających na skarpach,
- wykonanie prac końcowych:
- montażem schodów rewizyjnych oraz obsianie skarp trawą,
- montaż punktów geodezyjnych (reperów) na obiekcie.
54.208436936053, 19.49012696743