Środa Wielkopolska /
wielkopolskie
Budowa drogi łączącej ulicę Kosynierów z ulicą Topolską Środa Wielkopolska
0
Głosów
Inwestor
Urząd Miejski w Środzie Wielkopolskiej
Wykonawca
Zakład Drogowo-Transportowy Sławomir Begier Nekla
Projektant
MW-PROJEKT Drogowa Pracownia Projektowa Marcin Wawrzyniak Poznań
W październiku 2020 roku Gmina Środa Wielkopolska zakończyła inwestycje pn" Budowa drogi gminnej łączącą ulicę Kosynierów z ulicą Topolska w Środzie Wielkopolskiej" Planowane przez Gminę zadanie obejmowało budowę drogi gminnej o długość 612,85m łączącej dwie drogi powiatowe - ulicę Kosynierów z ulicą Topolską w Środzie Wielkopolskiej .
Droga będzie stanowić II etap planowanej obwodnicy zachodniej miasta Środa Wielkopolska zapewniając spójność sieci dróg publicznych w mieście Środa Wielkopolska.
Budowa drogi pozwoliła przenieść część transportu tranzytowego przejeżdżającego przez miejskie tereny mieszkalne poza centrum miasta, usprawniła i ułatwiła obsługę komunikacyjną dzięki połączeniu między ulicami Kosynierów i Topolską a tym samym poprawiła dostęp do nowych terenów inwestycyjnych. Nowa droga umożliwiła mieszkańcom miasta łatwiejszy dostęp do sklepów, urzędów, szkół i ośrodków opieki zdrowotnej w tym rejonie miasta oraz do nowych osiedli mieszkaniowych.
Droga zapewniła lepszy dojazd dla służb ratowniczych i wpłynęła na szybkość ich reagowania.
Stara droga w rejonie planowanej inwestycji była to droga gruntowa otoczona polami uprawnymi, tylko na odcinku od ul. Kosynierów do skrzyżowania z ul. Estkowskiego po wschodniej stronie drogi znajduje się zabudowa jednorodzinna.
Drogę wyznaczono w taki sposób, aby na możliwie najdłuższym odcinku wpisać ją w istniejący pas drogowy, bezkolizyjnie połączyć z drogami wyższej kategorii oraz dostosować do lokalizacji istniejących sieci wodociągowej, energetycznej, sanitarnej, gazociągu i kanalizacji deszczowej.
Budowa drogi łączącej ulicę Kosynierów z ulicą Topolską obejmowała:
• budowę drogi klasy L o nawierzchni bitumicznej KR2 szerokości 6m,
• budowę ciągu pieszo - rowerowego z kostki betonowej o szerokości 4m (2,5m ścieżki
rowerowej – kostka koloru czerwonego przy jezdni i 1,5m chodnika – kostka koloru
szarego),
• budowę zjazdów indywidualnych z kostki betonowej koloru grafitowego,
• wbudowanie krawężnika najazdowego betonowego 15x22cm i 15x30 cm na ławie
betonowej z oporem ze ściekiem z dwóch rzędów kostki betonowej,
• wbudowanie opornika betonowego 10x20cm i10x25cm na ławie betonowej C12/15 z
oporem,
• budowę oświetlenia drogowego wraz z oświetleniem przejść dla pieszych w zakresie 15
słupów stalowych, wysokość zawieszenia opraw LED 9m,
• budowę kanalizacji deszczowej z rur PVC-U lite SDR34 SN8 klasy S o średnicy Dz160/4,7
mm i Dz400/11,7mm, z budową studni rewizyjnych i studzienek wpustowych wraz z
wpustami ulicznymi klasy D-400,
• budowę wylotu do rowu Topolskiego o średnicy Dn400mm,
• budowę urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe za pomocą osadników na
każdym z wpustów deszczowych oraz budową separatora koalescencyjnego substancji
ropopochodnych zintegrowanego z osadnikiem i wewnętrznym by-passem o
przepustowości nominalnej Q=35 l/s oraz o przepustowości maksymalnej Q=175 l/s,
• budowę przepustu na istniejącym cieku wodnym z rur karbowanych HDPE / PEHD o
sztywności obwodowej SN 8 (8 kPa), ∅1000, długość 16m,
• wymianę gruntów nienośnych, organicznych (torfy, gytie, namuły) w rejonie rowu
Topolskiego na grunty piaszczyste dowiezione,
• usuniecie kolizji z siecią telekomunikacyjną, gazową, elektroenergetyczną i wodociagową,
• poprawa bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego poprzez oznakowanie drogi oraz
oznakowanie aktywne przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów znakami
aktywnymi oraz montaż wiat przystankowych komunikacji miejskiej..
Budowa nowej drogi wpłynęła n na rozwój społeczno - gospodarczy obszaru miasta Środa Wielkopolska oraz poprawiła jakości życia mieszkańców miasta Środa Wielkopolska i pobliskich terenów wiejskich gminy Środa Wielkopolska poprzez poprawę dostępności komunikacyjnej do terenów zabudowy mieszkaniowej oraz terenów inwestycyjnych. Dla podróżujących w kierunku Poznania, a także w kierunku Swarzędza i Kostrzyna nastąpi także skrócenie czasu dojazdu z części południowej do części północnej miasta o ok. 13 min.
Realizowana inwestycja wpłynęła na:
• poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum miasta a także poprzez zastosowanie rozwiązań specjalnych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Wzdłuż nowo budowanej drogi powstanie ciąg pieszo - rowerowy, zaplanowano budowę oświetlenia, w tym na przejściach dla pieszych oraz oznakowania aktywnego przejść dla pieszych
• podniesienie standardów technicznych drogi gminnej, która obecnie jest drogą gruntową .
Budowana droga będzie stanowić II etap planowanej obwodnicy zachodniej miasta Środa Wielkopolska, dzięki połączeniu między ulicami Kosynierów i Topolską, stanowić będzie dogodne połączenie komunikacyjne z drogą krajową 11.
W wyniku realizacji zadania poprawiła się dostępność do ośrodków gospodarczych występujących w regionie, ułatwiony będzie dostęp obywateli do świadczonych przez instytucje samorządowe i państwowe usług, inwestycja wpłynie pozytywnie na rozwój obszaru wiejskiego gminy i na poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi. Zadanie było spójne z celem szczegółowym II „Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”, tj. Rozwój społecznie wrażliwy i terytorialnie zrównoważony – jego realizacja wpłynie korzystnie na rozwój lokalny i życie mieszkańców.
Droga będzie stanowić II etap planowanej obwodnicy zachodniej miasta Środa Wielkopolska zapewniając spójność sieci dróg publicznych w mieście Środa Wielkopolska.
Budowa drogi pozwoliła przenieść część transportu tranzytowego przejeżdżającego przez miejskie tereny mieszkalne poza centrum miasta, usprawniła i ułatwiła obsługę komunikacyjną dzięki połączeniu między ulicami Kosynierów i Topolską a tym samym poprawiła dostęp do nowych terenów inwestycyjnych. Nowa droga umożliwiła mieszkańcom miasta łatwiejszy dostęp do sklepów, urzędów, szkół i ośrodków opieki zdrowotnej w tym rejonie miasta oraz do nowych osiedli mieszkaniowych.
Droga zapewniła lepszy dojazd dla służb ratowniczych i wpłynęła na szybkość ich reagowania.
Stara droga w rejonie planowanej inwestycji była to droga gruntowa otoczona polami uprawnymi, tylko na odcinku od ul. Kosynierów do skrzyżowania z ul. Estkowskiego po wschodniej stronie drogi znajduje się zabudowa jednorodzinna.
Drogę wyznaczono w taki sposób, aby na możliwie najdłuższym odcinku wpisać ją w istniejący pas drogowy, bezkolizyjnie połączyć z drogami wyższej kategorii oraz dostosować do lokalizacji istniejących sieci wodociągowej, energetycznej, sanitarnej, gazociągu i kanalizacji deszczowej.
Budowa drogi łączącej ulicę Kosynierów z ulicą Topolską obejmowała:
• budowę drogi klasy L o nawierzchni bitumicznej KR2 szerokości 6m,
• budowę ciągu pieszo - rowerowego z kostki betonowej o szerokości 4m (2,5m ścieżki
rowerowej – kostka koloru czerwonego przy jezdni i 1,5m chodnika – kostka koloru
szarego),
• budowę zjazdów indywidualnych z kostki betonowej koloru grafitowego,
• wbudowanie krawężnika najazdowego betonowego 15x22cm i 15x30 cm na ławie
betonowej z oporem ze ściekiem z dwóch rzędów kostki betonowej,
• wbudowanie opornika betonowego 10x20cm i10x25cm na ławie betonowej C12/15 z
oporem,
• budowę oświetlenia drogowego wraz z oświetleniem przejść dla pieszych w zakresie 15
słupów stalowych, wysokość zawieszenia opraw LED 9m,
• budowę kanalizacji deszczowej z rur PVC-U lite SDR34 SN8 klasy S o średnicy Dz160/4,7
mm i Dz400/11,7mm, z budową studni rewizyjnych i studzienek wpustowych wraz z
wpustami ulicznymi klasy D-400,
• budowę wylotu do rowu Topolskiego o średnicy Dn400mm,
• budowę urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe za pomocą osadników na
każdym z wpustów deszczowych oraz budową separatora koalescencyjnego substancji
ropopochodnych zintegrowanego z osadnikiem i wewnętrznym by-passem o
przepustowości nominalnej Q=35 l/s oraz o przepustowości maksymalnej Q=175 l/s,
• budowę przepustu na istniejącym cieku wodnym z rur karbowanych HDPE / PEHD o
sztywności obwodowej SN 8 (8 kPa), ∅1000, długość 16m,
• wymianę gruntów nienośnych, organicznych (torfy, gytie, namuły) w rejonie rowu
Topolskiego na grunty piaszczyste dowiezione,
• usuniecie kolizji z siecią telekomunikacyjną, gazową, elektroenergetyczną i wodociagową,
• poprawa bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego poprzez oznakowanie drogi oraz
oznakowanie aktywne przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów znakami
aktywnymi oraz montaż wiat przystankowych komunikacji miejskiej..
Budowa nowej drogi wpłynęła n na rozwój społeczno - gospodarczy obszaru miasta Środa Wielkopolska oraz poprawiła jakości życia mieszkańców miasta Środa Wielkopolska i pobliskich terenów wiejskich gminy Środa Wielkopolska poprzez poprawę dostępności komunikacyjnej do terenów zabudowy mieszkaniowej oraz terenów inwestycyjnych. Dla podróżujących w kierunku Poznania, a także w kierunku Swarzędza i Kostrzyna nastąpi także skrócenie czasu dojazdu z części południowej do części północnej miasta o ok. 13 min.
Realizowana inwestycja wpłynęła na:
• poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum miasta a także poprzez zastosowanie rozwiązań specjalnych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Wzdłuż nowo budowanej drogi powstanie ciąg pieszo - rowerowy, zaplanowano budowę oświetlenia, w tym na przejściach dla pieszych oraz oznakowania aktywnego przejść dla pieszych
• podniesienie standardów technicznych drogi gminnej, która obecnie jest drogą gruntową .
Budowana droga będzie stanowić II etap planowanej obwodnicy zachodniej miasta Środa Wielkopolska, dzięki połączeniu między ulicami Kosynierów i Topolską, stanowić będzie dogodne połączenie komunikacyjne z drogą krajową 11.
W wyniku realizacji zadania poprawiła się dostępność do ośrodków gospodarczych występujących w regionie, ułatwiony będzie dostęp obywateli do świadczonych przez instytucje samorządowe i państwowe usług, inwestycja wpłynie pozytywnie na rozwój obszaru wiejskiego gminy i na poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi. Zadanie było spójne z celem szczegółowym II „Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”, tj. Rozwój społecznie wrażliwy i terytorialnie zrównoważony – jego realizacja wpłynie korzystnie na rozwój lokalny i życie mieszkańców.
52.238133346313, 17.264452427535