Świnoujście /
zachodniopomorskie
Budowa Przedszkola Miejskiego z Oddziałami Integracyjnymi ul. Bydgoska Świnoujście
0
Głosów
Inwestor
Urząd Miasta Świnoujście
Wykonawca
MIRBUD S.A.
Projektant
Pracownia Projektowa ARKADA
Przedszkole Miejskie w Świnoujściu wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną na działce nr 243/29 obręb ewidencyjny 0005 przy ul. Bydgoskiej w Świnoujściu.
Pow. działki ………………………………………………………. 7897,4 m²
Powierzchnia zabudowy ………………………………………2376,4 m²
Place zabaw ……………………………………………………….544,6 m²
Poliuretan ………………………………………………………….150 m²
Piaskownice …………………………………………………….…127,0 m²
Wysokość zabudowy – 2 kondygnacje, 8,55 m n.p.t.
Ścieżka zdrowia. Boisko wielofunkcyjne pow. brutto 150 m²
Kolorowe, ściany, podłogi, piękny plac zabaw, nowiutkie meble, zabawki, pomoce dydaktyczne – to standard. Ale tu jest więcej.
Na zewnątrz duży plac zabaw i kompleks mini boisk sportowych. Za ogrodzeniem miejsca postojowe dla samochodów rodziców.
A wszystko w otulinie lasu, z dala od miejskiego zgiełku. Wszyscy którzy obejrzeli to przedszkole, oceniają je jako przedszkole na miarę XXII w.
W centralnej części budynku znajduje się duża bawialnia, nad którą zamontowano świetlik, tak aby dzieci jak najwięcej czasu spędzały przy świetle naturalnym. Bawialnia jest połączona z dużą, jak na taką placówkę, salą gimnastyczną wyposażoną m.in. w rozkładane trybuny, dzięki którym rodzice mogą podziwiać występy swych pociech podczas przedstawień i akademii. Wszystkie sale dla grup przedszkolnych znajdują się po jednej stronie bawialni i sali gimnastycznej (także z dużymi przeszklonymi witrynami umożliwiającymi jak największe naświetlenie z zewnątrz), po drugiej jest zaplecze kuchenne i pomieszczenia administracyjne. Na piętrze znajduje się „sala doświadczania świata”, w której wychowawcy pracują z dziećmi mającymi problemy sensoryczne, sala informatyczna i konferencyjna.
Budowa trzech placówek dziennej opieki nad dziećmi w Świnoujściu, Heringsdorfie i Zinnowitz – w ramach ponadregionalnego programu INTERREG 5A „3 przedszkola, 2 języki, jedna droga”, ma za zadanie polepszenie warunków pozwalających na zaspokojenie zapotrzebowania na ponadregionalną ofertę edukacyjną najmłodszych mieszkańców tych miejscowości. Celem projektu jest stworzenie i rozwój polsko-niemieckiej współpracy trzech placówek dziennej opieki nad dziećmi, skierowanych na dwujęzyczność w regionie przygranicznym w celu promowania wczesnej wielojęzyczności.
Dzieciom, uczącym się języka sąsiada, należy przybliżyć kulturę sąsiada i to, co jest obce. Na tle promowania edukacji dwujęzycznej przeprowadzane będą imprezy, takie jak wspólne tygodnie projektowe, dni sportu, warsztaty sztuki, zajęcia językowe i rekreacyjne. Dzięki tym ofertom, wzbudzającym naturalną ciekawość dzieci i ich chęć do nauki, podaruje się dzieciom wiele radości i umożliwi, nawiasem mówiąc, nabycie umiejętności językowych i kulturowych. Nauczanie języka i zdobywanie kompetencji kulturowych odbędzie się na pedagogicznej zasadzie immersji, czyli zanurzenia, za pomocą ofert asystentów językowych zintegrowanych w życie szkolne dzieci. Polskie i niemieckie dzieci będą niniejszym zdolne do doświadczenia i nauczenia się innej kultury, historii i języka.
Pow. działki ………………………………………………………. 7897,4 m²
Powierzchnia zabudowy ………………………………………2376,4 m²
Place zabaw ……………………………………………………….544,6 m²
Poliuretan ………………………………………………………….150 m²
Piaskownice …………………………………………………….…127,0 m²
Wysokość zabudowy – 2 kondygnacje, 8,55 m n.p.t.
Ścieżka zdrowia. Boisko wielofunkcyjne pow. brutto 150 m²
Kolorowe, ściany, podłogi, piękny plac zabaw, nowiutkie meble, zabawki, pomoce dydaktyczne – to standard. Ale tu jest więcej.
Na zewnątrz duży plac zabaw i kompleks mini boisk sportowych. Za ogrodzeniem miejsca postojowe dla samochodów rodziców.
A wszystko w otulinie lasu, z dala od miejskiego zgiełku. Wszyscy którzy obejrzeli to przedszkole, oceniają je jako przedszkole na miarę XXII w.
W centralnej części budynku znajduje się duża bawialnia, nad którą zamontowano świetlik, tak aby dzieci jak najwięcej czasu spędzały przy świetle naturalnym. Bawialnia jest połączona z dużą, jak na taką placówkę, salą gimnastyczną wyposażoną m.in. w rozkładane trybuny, dzięki którym rodzice mogą podziwiać występy swych pociech podczas przedstawień i akademii. Wszystkie sale dla grup przedszkolnych znajdują się po jednej stronie bawialni i sali gimnastycznej (także z dużymi przeszklonymi witrynami umożliwiającymi jak największe naświetlenie z zewnątrz), po drugiej jest zaplecze kuchenne i pomieszczenia administracyjne. Na piętrze znajduje się „sala doświadczania świata”, w której wychowawcy pracują z dziećmi mającymi problemy sensoryczne, sala informatyczna i konferencyjna.
Budowa trzech placówek dziennej opieki nad dziećmi w Świnoujściu, Heringsdorfie i Zinnowitz – w ramach ponadregionalnego programu INTERREG 5A „3 przedszkola, 2 języki, jedna droga”, ma za zadanie polepszenie warunków pozwalających na zaspokojenie zapotrzebowania na ponadregionalną ofertę edukacyjną najmłodszych mieszkańców tych miejscowości. Celem projektu jest stworzenie i rozwój polsko-niemieckiej współpracy trzech placówek dziennej opieki nad dziećmi, skierowanych na dwujęzyczność w regionie przygranicznym w celu promowania wczesnej wielojęzyczności.
Dzieciom, uczącym się języka sąsiada, należy przybliżyć kulturę sąsiada i to, co jest obce. Na tle promowania edukacji dwujęzycznej przeprowadzane będą imprezy, takie jak wspólne tygodnie projektowe, dni sportu, warsztaty sztuki, zajęcia językowe i rekreacyjne. Dzięki tym ofertom, wzbudzającym naturalną ciekawość dzieci i ich chęć do nauki, podaruje się dzieciom wiele radości i umożliwi, nawiasem mówiąc, nabycie umiejętności językowych i kulturowych. Nauczanie języka i zdobywanie kompetencji kulturowych odbędzie się na pedagogicznej zasadzie immersji, czyli zanurzenia, za pomocą ofert asystentów językowych zintegrowanych w życie szkolne dzieci. Polskie i niemieckie dzieci będą niniejszym zdolne do doświadczenia i nauczenia się innej kultury, historii i języka.
53.90253497963, 14.276937665418