Lublin /
lubelskie
Budowa dworca metropolitalnego w Lublinie
0
Głosów
Inwestor
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie
Gmina Lublin
Wykonawca
BUDIMEX S.A. Warszawa
Projektant
Tremend Sp. z o. o. Warszawa
Dworzec autobusowy Dworzec Lublin oddany do użytkowania 12 stycznia 2024 r. Obiekt: budynek dworca z parkingiem podziemnym typu P+R oraz tarasu widokowego (małą architekturą i z nasadzeniami) na użytkowej części dachu, otoczony placem dworcowym z małą architekturą
i nasadzenami oraz 43 stanowiskami autobusowymi. Ogrzewanie i chłodzenie w budynku przy pomocy 3 pomp ciepła o mocy maksymalnej grzewczej 108,5 kW natomiast chłodniczej 129 kW z dolnym źródłem składającym się z 42 pionowych sond gruntowych na głębokość 150 m, w budynku zainstalowano ogrzewanie podłogowe z funkcją grzania oraz chłodzenia. Układ wentylacyjny budynku wykorzystuje centrale wentylacyjne, które posiadają odzysk ciepła. Instalacja fotowoltaiczna BIPV (zintegrowana z budynkiem oraz wiatami) o mocy 515 kWp. Na wiatach mająca trzy funkcje: odladzania (grzania) iluminacji oraz produkcji energii. W budynku wykorzystuje się wodę deszczową do spłukiwania toalet - woda szara oraz podlewania roślin - woda zielona. W holu dworca zainstalowano inteligentny system doboru natężenia oświetlenia w zależności od warunków pogodowych. Obiekt w pełni dostępny - przyjęte rozwiązania: płytki prowadzące, pętla indukcyjna, obniżone stanowiska kasowe do 90 cm, windy, opisy w alfabecie Braille’a w windach i na stanowiskach autobusowych, obniżone krawężniki do poziomu 0, przewijak dla osób dorosłych z niepełnosprawnościami (tzw. komfortka).
i nasadzenami oraz 43 stanowiskami autobusowymi. Ogrzewanie i chłodzenie w budynku przy pomocy 3 pomp ciepła o mocy maksymalnej grzewczej 108,5 kW natomiast chłodniczej 129 kW z dolnym źródłem składającym się z 42 pionowych sond gruntowych na głębokość 150 m, w budynku zainstalowano ogrzewanie podłogowe z funkcją grzania oraz chłodzenia. Układ wentylacyjny budynku wykorzystuje centrale wentylacyjne, które posiadają odzysk ciepła. Instalacja fotowoltaiczna BIPV (zintegrowana z budynkiem oraz wiatami) o mocy 515 kWp. Na wiatach mająca trzy funkcje: odladzania (grzania) iluminacji oraz produkcji energii. W budynku wykorzystuje się wodę deszczową do spłukiwania toalet - woda szara oraz podlewania roślin - woda zielona. W holu dworca zainstalowano inteligentny system doboru natężenia oświetlenia w zależności od warunków pogodowych. Obiekt w pełni dostępny - przyjęte rozwiązania: płytki prowadzące, pętla indukcyjna, obniżone stanowiska kasowe do 90 cm, windy, opisy w alfabecie Braille’a w windach i na stanowiskach autobusowych, obniżone krawężniki do poziomu 0, przewijak dla osób dorosłych z niepełnosprawnościami (tzw. komfortka).
51.232057437643, 22.567226886749