Dominów /
lubelskie
Mobilny LOF w Lubelskim Obszarze Funkcjonalnym
0
Głosów
Inwestor
Gmina Głusk
Gmina Jastków
Gmina Konopnica
Gmina Lubartów
Miasto Lubartów
Gmina Wólka
Miasto Świdnik
Gmina Niedrzwica Duża
Wykonawca
Krzysztof Kloc
Projektant
-
Celem projektu była poprawa mobilności transportowej i niskoemisyjności w Lubelskim Obszarze Funkcjonalnym. Projekt realizowany był przez 11 samorządów z Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, a jego realizacja przyczyniła się do rozwiązania problemu dysproporcji w spójności i wystarczalności systemu komunikacji wewnątrz LOF, jak i dostępności do ogólnokrajowej i europejskiej sieci komunikacyjnej.
Ponadto realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do atmosfery wynikający z rozwoju transportu indywidualnego, a tym samym do poprawy jakości życia. Poprawa funkcjonalności połączeń i rozwiązań transportowych w ramach LOF przyczyni się do zwiększenia aktywności przedsiębiorców działających w jego obszarze i sąsiedztwie. W związku z planowanym dużym wzrostem ilości osób przebywających w obszarze węzłów wzrośnie ilość i rodzaj świadczonych usług a urozmaicony dostęp komunikacyjny przyczyni się bezpośrednio do rozszerzenia oferty turystycznej.
Projekt realizowany był w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa: 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Działanie: 5.6 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna dla Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego
Wartość Projektu: 125 147 195,93 zł
Wydatki kwalifikowalne: 119 043 503,48 zł, w tym kwota dofinansowania: 96 367 170,01 zł
W ramach projektu zostały zrealizowane ,m.in. następujące inwestycje
Lider projektu – Gmina Głusk
• Budowa punktu przesiadkowego wyposażonego w niezbędną infrastrukturę techniczną m.in. stanowisko postojowe, wiaty/zadaszenia dla pasażerów, parking dla samochodów osobowych, skuterów i rowerów, a także ciągi pieszo-rowerowe i zatoki autobusowe,
• Budowa obiektów "Bike&Ride" wraz ze stanowiskami postojowych w wybudowanych obiektach,
Partner nr 1 – Gmina Niemce
• Budowa węzła przesiadkowego w miejscowości Krasienin Kolonia przy drodze wojewódzkiej 809 i Park&Ride (ok. 10 miejsc postojowych, w tym 1 dla osób niepełnosprawnych),
• Budowa węzła przesiadkowego w miejscowości Dys wraz z budową Park&Ride (ok. 20 miejsc postojowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych) przy drodze powiatowej 2216L i drodze powiatowej 2217 L,
• P&R w miejscowości Krasienin Kolonia - ok. 10 miejsc postojowych, w tym 1 dla osób niepełnosprawnych oraz w miejscowości Dys (ok. 20 miejsc postojowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych),
• Drogi dla rowerów o łącznej długości ok 8,1 km,
• Oświetlenie energooszczędne – 109,00 szt.
• Partner nr 2 – Gmina Miejska Świdnik
• Węzeł przesiadkowy przy ul. Kolejowej, wyposażony w niezbędną infrastrukturę techniczną taką jak stanowiska postojowe, wiaty/zadaszenia dla pasażerów, oświetlenie, monitoring, punkty sanitarne, informacja dla podróżnych,
Partner nr 3 – Gmina Jastków
• Budowa węzłów przesiadkowych (2 szt.) w ramach systemu P&R i B&R wyposażonych w niezbędną infrastrukturę techniczną tj. stanowisko postojowe, wiaty/zadaszenia dla pasażerów, parking dla samochodów osobowych, skuterów i rowerów, zatokę krótkoterminową dla samochodów osobowych, a także zatoki autobusowe w miejscowościach Tomaszowice Kolonia, Jastków/Piotrawin. Dodatkowo w miejscowości Smugi planowana jest lokalizacja nawrotnicy autobusowej wyposażonej w infrastrukturę umożliwiającą realizację systemów P&R i B&R oświetlenie hybrydowe, wiata przystankowa wiata na rowery,
Partner nr 4 – Gmina Konopnica
• Węzeł przesiadkowy - stacja PKP Motycz położony w Kozubszczyźnie (zakres prac obejmuje remont budynku PKP Motycz, zagospodarowanie otaczającego terenu: ciągi piesze, wiaty dla pasażerów oczekujących na transport, oświetlenie, monitoring, wc, tereny zielone, ławki dla podróżnych, tablice informacyjne dla podróżnych, kosze na śmieci itp.),
Partner nr 5 – Gmina Lubartów
• Budowa węzła przesiadkowego w Wandzinie w ramach systemu P&R i B&R wyposażonego w parking dla samochodów osobowych oraz skuterów i rowerów. Ponadto planowana jest budowa parkingu dla samochodów osobowych (10 miejsc postojowych, 1 miejsce dla osób niepełnosprawnych), przebudowa 2 przystanków autobusowych,
Partner nr 6 – Gmina Miasto Lubartów
• P&R (3 szt) - parkingi będą zlokalizowane w pobliży przystanków PKP i PKS (100 miejsc postojowych, w tym 4 dla osób niepełnosprawnych,
• Budowa obiektów B&R – 9 szt. ze 100 stanowiskami postojowych, zlokalizowane będą w pobliżu przystanków autobusowych i kolejowych na terenie miasta,
Partner nr 7 – Gmina Mełgiew
• Węzeł przesiadkowy/ punkt przesiadkowy, którym będzie istniejąca zajezdnia autobusowa planowana do przebudowy w ramach projektu. Będzie ona łączyła transport komunikacji miejskiej i transport publiczny oraz rowerowy (w pobliżu znajduje się parking, na którym mieszkańcy mają możliwość pozostawienia samochodów prywatnych, ustawiona zostanie również wypożyczalnia rowerów),
• Budowa obiektów B&R (2szt.) z 20 stanowiskami postojowymi,
• Drogi dla rowerów położone wzdłuż drogi powiatowej nr 2102L, 2020L i 2021L w
Partner nr 8 – Gmina Nałęczów
• Budowa Zintegrowanego Węzła Komunikacyjnego Nałęczów zlokalizowanego w Gminie Nałęczów łączącego Centrum Nałęczowa z terenami przyległymi do dworca PKP:
• Budowa parkingów P&R dla samochodów osobowych (2 razy po 20 miejsc parkingowych, w tym 4 miejsca dla osób niepełnosprawnych),
• Budowa elementów Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego - Nałęczów Centrum:
Partner nr 9 – Gmina Niedrzwica Duża
• Węzeł przesiadkowy - Główny Węzeł Komunikacyjny (GWK) Niedrzwica Duża: przebudowa 205 m2 budynku dworca kolejowego, integrującego systemy: komunikacji kolejowej, komunikacji kołowej (autobusy regionalne i dalekobieżne), powiązanego z systemem komunikacji prywatnej różnego typu: samochód, skuter, rower; stworzenie poczekalni; utworzenie węzła sanitarnego; budowa zatoki autobusowej; budowa krótkoterminowej zatoki postojowej dla samochodów osobowych (Kiss&Ride),
Partner nr 10 – Gmina Wólka
• Węzeł przesiadkowy/ punkt przesiadkowy – 1 szt. w miejscowości Turka (przy os. Borek), infrastruktura towarzysząca: przebudowa skrzyżowania dróg gminnych (ul. Dębowej i ul. Świerkowej z przejętym przez gminę w zarząd odcinkiem drogi krajowej nr 82), wykonanie chodnika dla pieszych wzdłuż ul. Dębowej w kierunku P&R - 100mb, zatok autobusowych (z peronami i wiatami) - 2szt., oznakowanego przejścia dla pieszych przez ul. Dębową - 1 szt.,
• P&R – jeden obiekt zlokalizowany w Turce (przy os. Borek) w ramach powstałego węzła przesiadkowego, obejmujący 20 miejsc postojowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych), wykonanie energooszczędnego oświetlenia - 8 szt.,
Ponadto realizacja projektu przyczyni się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń do atmosfery wynikający z rozwoju transportu indywidualnego, a tym samym do poprawy jakości życia. Poprawa funkcjonalności połączeń i rozwiązań transportowych w ramach LOF przyczyni się do zwiększenia aktywności przedsiębiorców działających w jego obszarze i sąsiedztwie. W związku z planowanym dużym wzrostem ilości osób przebywających w obszarze węzłów wzrośnie ilość i rodzaj świadczonych usług a urozmaicony dostęp komunikacyjny przyczyni się bezpośrednio do rozszerzenia oferty turystycznej.
Projekt realizowany był w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa: 5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna, Działanie: 5.6 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna dla Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego
Wartość Projektu: 125 147 195,93 zł
Wydatki kwalifikowalne: 119 043 503,48 zł, w tym kwota dofinansowania: 96 367 170,01 zł
W ramach projektu zostały zrealizowane ,m.in. następujące inwestycje
Lider projektu – Gmina Głusk
• Budowa punktu przesiadkowego wyposażonego w niezbędną infrastrukturę techniczną m.in. stanowisko postojowe, wiaty/zadaszenia dla pasażerów, parking dla samochodów osobowych, skuterów i rowerów, a także ciągi pieszo-rowerowe i zatoki autobusowe,
• Budowa obiektów "Bike&Ride" wraz ze stanowiskami postojowych w wybudowanych obiektach,
Partner nr 1 – Gmina Niemce
• Budowa węzła przesiadkowego w miejscowości Krasienin Kolonia przy drodze wojewódzkiej 809 i Park&Ride (ok. 10 miejsc postojowych, w tym 1 dla osób niepełnosprawnych),
• Budowa węzła przesiadkowego w miejscowości Dys wraz z budową Park&Ride (ok. 20 miejsc postojowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych) przy drodze powiatowej 2216L i drodze powiatowej 2217 L,
• P&R w miejscowości Krasienin Kolonia - ok. 10 miejsc postojowych, w tym 1 dla osób niepełnosprawnych oraz w miejscowości Dys (ok. 20 miejsc postojowych, w tym 2 dla osób niepełnosprawnych),
• Drogi dla rowerów o łącznej długości ok 8,1 km,
• Oświetlenie energooszczędne – 109,00 szt.
• Partner nr 2 – Gmina Miejska Świdnik
• Węzeł przesiadkowy przy ul. Kolejowej, wyposażony w niezbędną infrastrukturę techniczną taką jak stanowiska postojowe, wiaty/zadaszenia dla pasażerów, oświetlenie, monitoring, punkty sanitarne, informacja dla podróżnych,
Partner nr 3 – Gmina Jastków
• Budowa węzłów przesiadkowych (2 szt.) w ramach systemu P&R i B&R wyposażonych w niezbędną infrastrukturę techniczną tj. stanowisko postojowe, wiaty/zadaszenia dla pasażerów, parking dla samochodów osobowych, skuterów i rowerów, zatokę krótkoterminową dla samochodów osobowych, a także zatoki autobusowe w miejscowościach Tomaszowice Kolonia, Jastków/Piotrawin. Dodatkowo w miejscowości Smugi planowana jest lokalizacja nawrotnicy autobusowej wyposażonej w infrastrukturę umożliwiającą realizację systemów P&R i B&R oświetlenie hybrydowe, wiata przystankowa wiata na rowery,
Partner nr 4 – Gmina Konopnica
• Węzeł przesiadkowy - stacja PKP Motycz położony w Kozubszczyźnie (zakres prac obejmuje remont budynku PKP Motycz, zagospodarowanie otaczającego terenu: ciągi piesze, wiaty dla pasażerów oczekujących na transport, oświetlenie, monitoring, wc, tereny zielone, ławki dla podróżnych, tablice informacyjne dla podróżnych, kosze na śmieci itp.),
Partner nr 5 – Gmina Lubartów
• Budowa węzła przesiadkowego w Wandzinie w ramach systemu P&R i B&R wyposażonego w parking dla samochodów osobowych oraz skuterów i rowerów. Ponadto planowana jest budowa parkingu dla samochodów osobowych (10 miejsc postojowych, 1 miejsce dla osób niepełnosprawnych), przebudowa 2 przystanków autobusowych,
Partner nr 6 – Gmina Miasto Lubartów
• P&R (3 szt) - parkingi będą zlokalizowane w pobliży przystanków PKP i PKS (100 miejsc postojowych, w tym 4 dla osób niepełnosprawnych,
• Budowa obiektów B&R – 9 szt. ze 100 stanowiskami postojowych, zlokalizowane będą w pobliżu przystanków autobusowych i kolejowych na terenie miasta,
Partner nr 7 – Gmina Mełgiew
• Węzeł przesiadkowy/ punkt przesiadkowy, którym będzie istniejąca zajezdnia autobusowa planowana do przebudowy w ramach projektu. Będzie ona łączyła transport komunikacji miejskiej i transport publiczny oraz rowerowy (w pobliżu znajduje się parking, na którym mieszkańcy mają możliwość pozostawienia samochodów prywatnych, ustawiona zostanie również wypożyczalnia rowerów),
• Budowa obiektów B&R (2szt.) z 20 stanowiskami postojowymi,
• Drogi dla rowerów położone wzdłuż drogi powiatowej nr 2102L, 2020L i 2021L w
Partner nr 8 – Gmina Nałęczów
• Budowa Zintegrowanego Węzła Komunikacyjnego Nałęczów zlokalizowanego w Gminie Nałęczów łączącego Centrum Nałęczowa z terenami przyległymi do dworca PKP:
• Budowa parkingów P&R dla samochodów osobowych (2 razy po 20 miejsc parkingowych, w tym 4 miejsca dla osób niepełnosprawnych),
• Budowa elementów Zintegrowanego Węzła Przesiadkowego - Nałęczów Centrum:
Partner nr 9 – Gmina Niedrzwica Duża
• Węzeł przesiadkowy - Główny Węzeł Komunikacyjny (GWK) Niedrzwica Duża: przebudowa 205 m2 budynku dworca kolejowego, integrującego systemy: komunikacji kolejowej, komunikacji kołowej (autobusy regionalne i dalekobieżne), powiązanego z systemem komunikacji prywatnej różnego typu: samochód, skuter, rower; stworzenie poczekalni; utworzenie węzła sanitarnego; budowa zatoki autobusowej; budowa krótkoterminowej zatoki postojowej dla samochodów osobowych (Kiss&Ride),
Partner nr 10 – Gmina Wólka
• Węzeł przesiadkowy/ punkt przesiadkowy – 1 szt. w miejscowości Turka (przy os. Borek), infrastruktura towarzysząca: przebudowa skrzyżowania dróg gminnych (ul. Dębowej i ul. Świerkowej z przejętym przez gminę w zarząd odcinkiem drogi krajowej nr 82), wykonanie chodnika dla pieszych wzdłuż ul. Dębowej w kierunku P&R - 100mb, zatok autobusowych (z peronami i wiatami) - 2szt., oznakowanego przejścia dla pieszych przez ul. Dębową - 1 szt.,
• P&R – jeden obiekt zlokalizowany w Turce (przy os. Borek) w ramach powstałego węzła przesiadkowego, obejmujący 20 miejsc postojowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych), wykonanie energooszczędnego oświetlenia - 8 szt.,
51.170055136647, -337.40721702576