Kraków /
małopolskie
Budowa kładki pieszo-rowerowej na ul. Kamieńskiego w Krakowie
0
Głosów
Inwestor
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Wykonawca
Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego "Energopol" Sp. z o.o. Kraków
Projektant
CE Projekt Group Kraków
Kładka liczy dokładnie 408,42 m (najazd od ronda Matecznego ma 108 m, najazd od strony lasu 18 m). Obiekt jest fragmentem wybudowanej całej trasy rowerowej, łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem, łącznie 4,7 km. Rowerzyści z południowych dzielnic Krakowa pokonują wąskie gardło, jakim jest ul. Kamieńskiego, 7 metrów nad torami kolejowymi oraz prawie 6 metrów nad ul. Powstańców Śląskich. Z konstrukcji korzystają również piesi.
Łącznie przy budowie obiektu zużyto ok. 160 ton stali zbrojeniowej (dodatkowo 44 t ważyła konstrukcja montowana nad jezdnią i torami) oraz ok. 650 m³ betonu. Wzdłuż całego obiektu zostały zamontowane balustrady łukowe o wysokości 1,4 m oraz 19 lamp oświetleniowych. Część dla rowerzystów została wyznaczona kolorem czerwonym, a dla pieszych żółtym.
Konstrukcja postawiona jest na 26 słupach (13 par) oraz przyczółku od strony lasu, składa się z 13 przęseł o rozpiętości od 16 do 28,5 m (10 przęseł żelbetowych, trzy przęsła o konstrukcji zespolonej).
W pierwszej kolejności zawisło przęsło o wadze 16 ton i długości 30 metrów nad ul. Powstańców Śląskich, później nad torami kolejowymi o łącznej wadze 28 ton i długości ok. 51 metrów.
Kładka powstała w ramach zadania: Budowa ścieżki rowerowej od kładki na Wiśle łączącej Kazimierz z Ludwinowem wzdłuż ul. M. Konopnickiej do Ronda Matecznego następnie wzdłuż ul. Kamieńskiego (wraz z kładką na ul. Kamieńskiego) w Krakowie – współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 4.5. Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT.
Szczegóły dotyczące projektu: http://www.budujemy.krakow.pl/budowa-sciezki-rowerowej-od-kladki-na-wisle-laczacej-kazimierz-z-ludwinowem-wzdluz-ul-m-konopnickiej-do-ronda-matecznego-nastepnie-wzdluz-ul-kamienskiego-wraz-z-kladka-na-ul-kamienskiego-w-krako/
Łącznie przy budowie obiektu zużyto ok. 160 ton stali zbrojeniowej (dodatkowo 44 t ważyła konstrukcja montowana nad jezdnią i torami) oraz ok. 650 m³ betonu. Wzdłuż całego obiektu zostały zamontowane balustrady łukowe o wysokości 1,4 m oraz 19 lamp oświetleniowych. Część dla rowerzystów została wyznaczona kolorem czerwonym, a dla pieszych żółtym.
Konstrukcja postawiona jest na 26 słupach (13 par) oraz przyczółku od strony lasu, składa się z 13 przęseł o rozpiętości od 16 do 28,5 m (10 przęseł żelbetowych, trzy przęsła o konstrukcji zespolonej).
W pierwszej kolejności zawisło przęsło o wadze 16 ton i długości 30 metrów nad ul. Powstańców Śląskich, później nad torami kolejowymi o łącznej wadze 28 ton i długości ok. 51 metrów.
Kładka powstała w ramach zadania: Budowa ścieżki rowerowej od kładki na Wiśle łączącej Kazimierz z Ludwinowem wzdłuż ul. M. Konopnickiej do Ronda Matecznego następnie wzdłuż ul. Kamieńskiego (wraz z kładką na ul. Kamieńskiego) w Krakowie – współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Działanie 4.5. Niskoemisyjny transport miejski, Poddziałanie 4.5.1 Niskoemisyjny transport miejski – ZIT.
Szczegóły dotyczące projektu: http://www.budujemy.krakow.pl/budowa-sciezki-rowerowej-od-kladki-na-wisle-laczacej-kazimierz-z-ludwinowem-wzdluz-ul-m-konopnickiej-do-ronda-matecznego-nastepnie-wzdluz-ul-kamienskiego-wraz-z-kladka-na-ul-kamienskiego-w-krako/
50.034311485693, 19.948829770219