Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 3759W Szumanie-Bielsk
0
Głosów
Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 3759W Szumanie - Bielsk
Bardzo ważna inwestycja celu publicznego, która zapewnia zwiększenie płynności i komfortu jazdy, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmniejszenie hałasu powodowanego przez przejeżdżające pojazdy.
Długość przebudowanej drogi powiatowej: 7,564 km
Wartość zadania: 5 997 987,82 zł.
Termin realizacji zadania: październik 2019 roku ÷ wrzesień 2020 roku
Inwestor: Powiat Płocki - Zarząd Dróg Powiatowych w Płocku, 09-400 Płock, ul. Bielska 59
Wykonawca: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Budowlanych S.A., 09-500 Gostynin, ul. Krośniewicka 5
Projektant: ROAD GROUP Piotr Gryszpanowicz, 09-410 Nowe Gulczewo, ul. Przesmyk 25
Parametry funkcjonalno-użytkowe:
Kategoria drogi - powiatowa;
Klasa drogi - droga zbiorcza (Z);
Kategoria ruchu - KR2;
Lokalizacja przebudowanego odcinka drogi: od km 7+153 do km 14 +717;
Szerokość jezdni - 6 m (2 x 3,0 m);
Powierzchnia jezdni - 46 455 m2;
Szerokość poboczy - 1 m;
Powierzchnia poboczy - 15 154 m2;
Zakres zadania:
a) przebudowa istniejącego mostu w m. Siemienie na most stalowy z blachy falistej w kształcie konstrukcji ramowo-łukowej, oparty na ławach fundamentowych, rozpiętość pozioma w miejscu podparcia na ławach - 9,86 m;
b) przebudowa mostu żelbetowego w m. Giżyno na przepust stalowy z blachy falistej o przekroju poprzecznym owalnym 6,34 x 3,69, opartym na ławie fundamentowej z kruszywa naturalnego;
c) poszerzenie istniejącej nawierzchni jezdni do szerokości 6,0 m
- wykonanie warstwy odsączającej z kruszywa naturalnego gr. 20 cm,
- wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa łamanego 0÷31,5 mm gr. 20 cm,
- ułożenie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 8 cm,
d) ułożenie warstwy wyrównawczej na istniejącej nawierzchni z betonu asfaltowego w ilości 100 kg/m2;
e) wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego na całej szerokości jezdni gr. 4 cm;
f) korekta geometrii skrzyżowania z droga wojewódzką nr 560 w m. Bielsk;
g) przebudowa nawierzchni istniejących skrzyżowań;
h) dostosowanie wysokościowe istniejących zjazdów do wysokości przebudowanej nawierzchni jezdni;
i) wykonanie poboczy z kruszywa łamanego gr. 8 cm;
j) montaż barier ochronnych o łącznej długości 1,01km;
k) karczowanie krzaków, wykonanie trawników.
Zadanie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej RPO WM „VII Rozwój regionalnego systemu transportowego”, Działania 7.1 „Infrastruktura drogowa” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 w wysokości 80% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu oraz z budżetu państwa w wysokości 15% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu.