Pruszków /
mazowieckie
Droga Ekspresowa S17 odcinek Góraszka - Kołebiel wraz z obwodnica Kołbieli
0
Głosów
Inwestor
-
Wykonawca
STRABAG Sp. z o.o. Pruszków
Projektant
-
Od 17 lipca 2020 r. kierowcy mogą korzystać z 24-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 z Warszawy do Lublina pomiędzy węzłami Góraszka i końcem obwodnicy Kołbieli.
Kontrakt w formule projektuj i buduj obejmuje realizację dwóch odcinków trasy. Pierwszy z nich to 15,2 km drogi ekspresowej S17 od węzła Góraszka do początku obwodnicy Kołbieli. W ramach inwestycji wybudowano cztery węzły drogowe: Góraszka, Wiązowna, Otwock i Ostrów. Drugi odcinek trasy – obwodnica Kołbieli - ma długość 8,7 km. W ramach tego zadania powstał węzeł Kołbiel, rozbudowany do parametrów przewidzianych dla skrzyżowania z przyszłą drogą ekspresową S50/ A50.
Cały 24-kilometrowy fragment drogi S17 wykonany został w technologii betonu cementowego. Na odcinku od Góraszki do Wiązownej droga jest dwujezdniowa o trzech pasach ruchu w każdym kierunku, a w dalszym przebiegu ma przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu.
Zgodnie z zakresem prac generalnego wykonawcy przebudowane zostały także istniejące drogi poprzeczne i skrzyżowania. Powstały obiekty inżynieryjne, w tym przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz przepusty dla płazów.
.
Kontrakt w formule projektuj i buduj obejmuje realizację dwóch odcinków trasy. Pierwszy z nich to 15,2 km drogi ekspresowej S17 od węzła Góraszka do początku obwodnicy Kołbieli. W ramach inwestycji wybudowano cztery węzły drogowe: Góraszka, Wiązowna, Otwock i Ostrów. Drugi odcinek trasy – obwodnica Kołbieli - ma długość 8,7 km. W ramach tego zadania powstał węzeł Kołbiel, rozbudowany do parametrów przewidzianych dla skrzyżowania z przyszłą drogą ekspresową S50/ A50.
Cały 24-kilometrowy fragment drogi S17 wykonany został w technologii betonu cementowego. Na odcinku od Góraszki do Wiązownej droga jest dwujezdniowa o trzech pasach ruchu w każdym kierunku, a w dalszym przebiegu ma przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu.
Zgodnie z zakresem prac generalnego wykonawcy przebudowane zostały także istniejące drogi poprzeczne i skrzyżowania. Powstały obiekty inżynieryjne, w tym przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz przepusty dla płazów.
.
52.095741750768, 21.405744552612