Pszczyna /
śląskie
Powiatowe Centrum Przesiadkowe w Pszczynie


0
Głosów
Inwestor
Starostwo Powiatowe w Pszczynie
Wykonawca
Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur Sp. z o.o. Sp. k. Jankowice
Firma Budowlana MAZUR Sławomir Mazur Jankowice
Projektant
Szafron Szendzielorz Projekt Studzienice
Największa w historii powiatu pszczyńskiego inwestycja polegała na budowie centrum przesiadkowego oraz przebudowie prowadzącego do niego układu drogowego i budowie parkingów dla samochodów i rowerów. W listopadzie 2019 r. oddano do użytku pomieszczenie do obsługi pasażerów z poczekalnią, pomieszczeniami do kierowania ruchem, ogólnodostępnymi toaletami i pokojem dla rodziców z dzieckiem. Przy budynku znajduje się wiata przystankowa z sześcioma stanowiskami, z których odjeżdżają autobusy kilkunastu lokalnych, regionalnych, a od marca 2020 r. także międzynarodowych linii. Inwestycja powstała w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego, w niezagospodarowanej dotąd dzielnicy Pszczyny. To nowoczesny obiekt, a jednocześnie nawiązujący architekturą, stylem i materiałami do zabytkowego budynku dworca.
Obiekt jest energooszczędny. Został wyposażony w elektroniczne rozkłady jazdy, tablice informacyjne, a także infokioski, z których pasażerowie pozyskują informacje o powiecie i komunikacji. Na placu przed budynkiem został wyeksponowany fragment schronu przeciwlotniczego z czasów II wojny światowej.
Przy centrum przesiadkowym powstał parking dla rowerów na 180 miejsc, parkingi dla samochodów na niemal 200 miejsc oraz nowy, siedmiostanowiskowy postój taksówek. Gruntownie przebudowany został układ drogowy w rejonie ulic Sokoła, Plac Dworcowy i Kościuszki. Przebudowano instalacje, ulice oraz chodniki, powstały nowe ciągi pieszo-rowerowe i pieszo-jezdne.
Budowa centrum przesiadkowego oraz prowadzący do niego układ drogowy kosztowały ponad 17,8 mln zł. Niemal 15,2 mln zł powiat pszczyński pozyskał na ten cel z funduszy europejskich.
Obiekt jest energooszczędny. Został wyposażony w elektroniczne rozkłady jazdy, tablice informacyjne, a także infokioski, z których pasażerowie pozyskują informacje o powiecie i komunikacji. Na placu przed budynkiem został wyeksponowany fragment schronu przeciwlotniczego z czasów II wojny światowej.
Przy centrum przesiadkowym powstał parking dla rowerów na 180 miejsc, parkingi dla samochodów na niemal 200 miejsc oraz nowy, siedmiostanowiskowy postój taksówek. Gruntownie przebudowany został układ drogowy w rejonie ulic Sokoła, Plac Dworcowy i Kościuszki. Przebudowano instalacje, ulice oraz chodniki, powstały nowe ciągi pieszo-rowerowe i pieszo-jezdne.
Budowa centrum przesiadkowego oraz prowadzący do niego układ drogowy kosztowały ponad 17,8 mln zł. Niemal 15,2 mln zł powiat pszczyński pozyskał na ten cel z funduszy europejskich.
49.975180332266, 18.952569365501