Budowa tunelu pod cieśniną Świną w Świnoujściu
8
Głosów
PORR S.A. był liderem konsorcjum odpowiadającego za zaprojektowanie i budowę drogi klasy GP pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu o łącznej długości ok. 3,2 km. Zakres Inwestycji obejmował budowę tunelu drążonego w technologii maszyny TBM pod cieśniną Świny o długości ok. 1483,80 m wraz z dojazdami do tunelu w postaci wykopu otwartego, oraz tunelu wykonywanego metodą stropową na wyspie Uznam oraz na wyspie Wolin. Elementami układu drogowego są również: drogi dojazdowe do tunelu, plac manewrowy, skrzyżowanie – rondo na wyspie Wolin i skrzyżowanie typu T na wyspie Uznam. W zakresie inwestycji znalazła się również przebudowa istniejących, przyległych ulic.
Łączna szacunkowa długość inwestycji : ok. 3200 metrów
Szacunkowa długość tunelu drążonego metodą TBM : ok. 1483,80 metrów
Długość wjazdu na wyspie Uznam w ścianach szczelinowych: ok. 460 metrów
Długość wyjazdu na wyspie Wolin w ścianach szczelinowych: ok. 420 metrów
Tunel jednorurowy, dwukierunkowy:
Łączna szerokość jezdni – 10,5 metra
Zewnętrzna średnica tunelu z uwzględnieniem wypełnienia przestrzeni pierścieniowej – 13,46 metrów
Szerokość pasów ruchu w tunelu TBM: jeden w każdym kierunku – po 3,5 metra
Szerokość ciągu ewakuacyjnego i pobocza w tunelu TBM bez podniesienia – po 1,75 metra
Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem cieśniny Świny ok. 38,0 m p.p.m.
FILM: https://www.youtube.com/watch?v=F4uoJUwWhFk