Kraków /
małopolskie
Przebudowa stacji kolejowej SKA „Kraków Swoszowice” wraz z budową parkingu typu Park & Ride ul. Kąpielowa w Krakowie
0
Głosów
Inwestor
Gmina Miejska Kraków
Wykonawca
PBI Energopol Sp. z o.o. Kraków
Intop Tarnobrzeg Sp. z o.o.
Projektant
CE Project Group Sp. z o.o. Sp.k. Kraków
Stacja kolejowa SKA „Kraków Swoszowice” stanowi ważny węzeł przesiadkowy, integrujący kolej i transport zbiorowy z parkingiem P+R. Przystanek zlokalizowany jest na linii 94 relacji Kraków Płaszów – Oświęcim i tworzy element spójnego systemu transportowego Metropolii Krakowskiej.
Przebudowa stacji kolejowej trwała blisko dwa lata. W listopadzie 2021 r., po ponad dwudziestu latach wyłączenia stacji z funkcjonowania, przywrócona została obsługa podróżnych, natomiast we wrześniu 2022 r. oddany został do użytkowania parking typu P+R oraz uruchomiono linie autobusowe, umożliwiając podróżnym płynną zmianę środka transportu. W celu ułatwienia dostępności, inwestycja została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (dojścia do stacji, pochylnie, windy, dotykowe ścieżki prowadzące, mapa tyflograficzna, miejsca postojowe, toalety).
W ramach zadania zrealizowano m.in.:
• peron wyspowy dwukrawędziowy;
• przejście podziemne wraz z windami;
• sieci sanitarne i wodociągowe, sieci odwodnienia i kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetyczne, sieci telekomunikacyjne, sieci sterowania ruchem kolejowym;
• parking Park & Ride wraz z wyposażeniem, który posiada 154 miejsca postojowe (w tym 6 dla osób niepełnosprawnych i 6 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych) oraz 60 miejsc postojowych dla rowerów;
• toalety samoobsługowe;
• zbiornik przeciwpożarowy;
• drogę dojazdową do parkingu wraz z niezbędną infrastrukturą;
• obiekty drogowe służące obsłudze przystanku kolejowego (zatoki autobusowe, chodniki, pętlą do zawracania dla autobusów oraz miejsca postojowe dla busów podmiejskich, taxi, Kiss+Ride);
• nasadzenia drzew i krzewów w obrębie zakresu robót.
Miasto uzyskało dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020 w wysokości ok. 29,8 mln zł.
Przebudowa stacji kolejowej trwała blisko dwa lata. W listopadzie 2021 r., po ponad dwudziestu latach wyłączenia stacji z funkcjonowania, przywrócona została obsługa podróżnych, natomiast we wrześniu 2022 r. oddany został do użytkowania parking typu P+R oraz uruchomiono linie autobusowe, umożliwiając podróżnym płynną zmianę środka transportu. W celu ułatwienia dostępności, inwestycja została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (dojścia do stacji, pochylnie, windy, dotykowe ścieżki prowadzące, mapa tyflograficzna, miejsca postojowe, toalety).
W ramach zadania zrealizowano m.in.:
• peron wyspowy dwukrawędziowy;
• przejście podziemne wraz z windami;
• sieci sanitarne i wodociągowe, sieci odwodnienia i kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetyczne, sieci telekomunikacyjne, sieci sterowania ruchem kolejowym;
• parking Park & Ride wraz z wyposażeniem, który posiada 154 miejsca postojowe (w tym 6 dla osób niepełnosprawnych i 6 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych) oraz 60 miejsc postojowych dla rowerów;
• toalety samoobsługowe;
• zbiornik przeciwpożarowy;
• drogę dojazdową do parkingu wraz z niezbędną infrastrukturą;
• obiekty drogowe służące obsłudze przystanku kolejowego (zatoki autobusowe, chodniki, pętlą do zawracania dla autobusów oraz miejsca postojowe dla busów podmiejskich, taxi, Kiss+Ride);
• nasadzenia drzew i krzewów w obrębie zakresu robót.
Miasto uzyskało dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020 w wysokości ok. 29,8 mln zł.
50.000218399096, 19.928373098373