Parczew /
lubelskie
Modrnizacja DW 815 Parczew - Lubartów
0
Głosów
Inwestor
-
Wykonawca
STRABAG Sp. z o.o. Pruszków
Projektant
-
Łączna wartość inwestycji: 236 mln PLN brutto
Największa modernizacja drogi wojewódzkiej w woj. lubelskim
35 km liczy długość zmodernizowanego odcinka. Inwestycja obejmowała rozbudowę drogi o nawierzchni bitumicznej, której jezdnia po przebudowie ma szerokość 7 m. Powstały dodatkowe pobocza o szerokości 1,5 m. Przebudowane zostały 42 skrzyżowania z innymi drogami. Na rozbudowanym odcinku znajduje się też 9 obiektów mostowych. Największym jest zaprojektowany jako belka dwuprzęsłowa ciągła o konstrukcji nośnej z dźwigarów stalowych zespolonych płytą żelbetową nowy most nad rzeką Wieprz, który zastąpił wysłużoną, kratownicową przeprawę mostową z 1902 roku.
W obszarach zabudowanych wzdłuż drogi powstały chodniki, wybudowano również 40 zatok autobusowych, a wzdłuż drogi poprowadzona została ścieżka rowerowa, co znacznie podniosło poziom bezpieczeństwa. Na uwagę zasługuje zrealizowane w nasypie linii kolejowej nr 30 tunelowa konstrukcja dwururowa o największej średnicy (3,6 m) w Polsce dla ruchu pieszego i rowerowego.
Rozbudowa drogi prowadzona była przy ciągłym zachowaniu ruchu pojazdów. W szczytowym okresie robót funkcjonowało 57 wahadeł. Podczas najintensywniejszych prac dziennie układane było ok. 1 000 ton masy bitumicznej dowożonej przez ok. 80 pojazdów z wytwórni STRABAG w Lublinie i Kraśniku. Prace prowadzone były od godz. 6:00 do 22:00, a w godzinach nocnych wykonywano prace na dwóch rondach w Lubartowie. Przy budowie pracowało w sumie ok. 200 pracowników, a 30% stanowili lokalni podwykonawcy.
Ze względu na to, że fragment realizowanej drogi przebiegał przez obszar chroniony Natura 2000 „Dolina Tyśmienicy” w miejscach szczególnie wrażliwych prace wykonywane były tak, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w przyrodę.
Największa modernizacja drogi wojewódzkiej w woj. lubelskim
35 km liczy długość zmodernizowanego odcinka. Inwestycja obejmowała rozbudowę drogi o nawierzchni bitumicznej, której jezdnia po przebudowie ma szerokość 7 m. Powstały dodatkowe pobocza o szerokości 1,5 m. Przebudowane zostały 42 skrzyżowania z innymi drogami. Na rozbudowanym odcinku znajduje się też 9 obiektów mostowych. Największym jest zaprojektowany jako belka dwuprzęsłowa ciągła o konstrukcji nośnej z dźwigarów stalowych zespolonych płytą żelbetową nowy most nad rzeką Wieprz, który zastąpił wysłużoną, kratownicową przeprawę mostową z 1902 roku.
W obszarach zabudowanych wzdłuż drogi powstały chodniki, wybudowano również 40 zatok autobusowych, a wzdłuż drogi poprowadzona została ścieżka rowerowa, co znacznie podniosło poziom bezpieczeństwa. Na uwagę zasługuje zrealizowane w nasypie linii kolejowej nr 30 tunelowa konstrukcja dwururowa o największej średnicy (3,6 m) w Polsce dla ruchu pieszego i rowerowego.
Rozbudowa drogi prowadzona była przy ciągłym zachowaniu ruchu pojazdów. W szczytowym okresie robót funkcjonowało 57 wahadeł. Podczas najintensywniejszych prac dziennie układane było ok. 1 000 ton masy bitumicznej dowożonej przez ok. 80 pojazdów z wytwórni STRABAG w Lublinie i Kraśniku. Prace prowadzone były od godz. 6:00 do 22:00, a w godzinach nocnych wykonywano prace na dwóch rondach w Lubartowie. Przy budowie pracowało w sumie ok. 200 pracowników, a 30% stanowili lokalni podwykonawcy.
Ze względu na to, że fragment realizowanej drogi przebiegał przez obszar chroniony Natura 2000 „Dolina Tyśmienicy” w miejscach szczególnie wrażliwych prace wykonywane były tak, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w przyrodę.
51.614877185487, 22.856371700764